Korábban az egyéni vállalkozók a kormányablaknál kérhették, hogy legyen egyéni vállalkozói igazolványuk.

Az egyéni vállalkozói igazolványnak vége….

 2020. január 1. napját követően az egyéni vállalkozói igazolványok érvénytelenné váltak, így azokat az egyéni vállalkozók kötelesek leadni  legkésőbb 2020. február 28-ig a székhelyük szerinti kormányablakban. megtehető személyesen vagy postai úton elküldve.

Ez egyúttal azt is jelenti, hogy már nem lehet kérelmezni az egyéni vállalkozóknak, hogy igazolványt állítson ki részükre a hivatal.

Folytathatjuk a tevékenységet az igazolványok nélkül?

 

Természetesen, az ismertetett változás az egyéni vállalkozói tevékenységet nem érinti

Ki fogja vezetni az egyéni vállalkozók nyilvántartás a jövőben?

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal fogja ellátni ezt a feladatot, így személyes ügyintézésre is a legközelebbi adóhivatalba kell menni, és nem a kormányablakba.

Mi történik meg, ha nem adjuk le az igazolványt?

 Az egyéni vállalkozó székhelye szerint illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatalnak határozattal kell visszavonnia az igazolványokat.